RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30 – 8:20 | Schodzenie się dzieci, gry i zabawy poranne. | * Witamy dzieci, zapraszamy do naszych sal zabaw. * Zabawy indywidualne lub grupowe w kącikach zainteresowań. * Praca indywidualna z dzieckiem (w zależności od planu dnia). * Czytanie bajek, zabawy stolikowe, dywanowe… *Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. |
8:20 | Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
8:30 | Śniadanie | *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, estetycznego spożywania posiłków… |
9:00 | Zajęcia ogólnorozwojowe | *Zajęcia edukacyjne wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. *Zabawy rytmiczne, plastyczne, sensoplastyczne, odkrywcze . |
10:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed II śniadaniem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
10:15 | II Śniadanie | *Częstowanie dzieci owocami i warzywami. |
10:30 | Pobyt na świeżym powietrzu. | *zabawy na placu zabaw, gry i zabawy tematyczne. *spacery w pobliskiej okolicy. |
11:15 | Czynności sanitarno-higieniczne | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie do samodzielności. |
11:30 | Odpoczynek | Leżakowanie przy muzyce klasycznej, relaksacyjnej, bajkach czytanych przez opiekuuna |
12:30 | Obiad | *Uczymy się samodzielnego spożywania posiłków, poprawnego posługiwania się sztućcami |
13:00 | Zajęcia ogólnorozwojowe, zabawy grupowe i indywidualne | *Integracja dzieci podczas wspólnych zabaw, rozwijanie zmysłów, nawiązywanie przyjacielskich relacji z rówieśnikami i opiekunkami |
14:00 | Podwieczorek | *ćwiczenia koordynacji ręka-oko-usta, kultury jedzenia |
14:30 | Zajęcia indywidualne, pobyt na świeżym powietrzu. | *Prowadzimy zabawy wspomagające rozwój. Pracujemy z dziećmi indywidualnie lub z grupą dzieci
*Korzystamy ze spacerów i zabaw na świeżym powietrzu. Doskonalimy umiejętności zdobyte przez dzieci podczas zajęć. Inspirujemy dzieci do podejmowania samodzielnego działania. |
16:00 | Czynności higieniczne, rozmowy z rodzicami nt minionego dnia | *Kontakty indywidualne .z rodzicamiRozchodzenie się dzieci (zwracamy uwagę aby każde dziecko zostało przez nas zauważone i pożegnane). |
Ramowy Rozkład Dnia może być zmieniony, jeśli zajdzie taka potrzeba.